4M14D 4M3W Development : 搞笑, 愛玩 = 諧星寶寶?

4M3W 四個月又三周大的寶寶要發展蝦米呢?

4M14D 就是可愛的笑~~
以下是babycenter的參考項目:

A barrel of laughs: 粉搞笑
Exploring objects: 玩玩具 
Appreciation for a full range of colors: 分辨色彩
Remember, your baby is an individual

A barrel of laughs
Encourage your baby's laughs, giggles, and smiles with funny faces and lots of general silliness. 

nini寶寶的愛笑是伴隨她的"厚話",一路走來始終發展最先進的一個項目! 哈~
從出生那個星期就開始暗爽的笑,後來哈哈微笑,到三個月後開始笑出聲音,最近還會看著電視對明星噗哧一聲笑出來,真的是從小就是諧星一枚!

出生第7天:  暗爽的笑
2M4D 哈哈賊賊的笑

3M14D 得意的笑~

Exploring objects
Encourage your baby to experiment and play with a variety of objects. 


感謝眾多叔叔伯伯ㄚ姨們的厚愛,nini寶寶的玩具一直都很彭派,所以也很認真的拼命 "explore objects" 喔!! 現在寶寶已經可以自己拿東西起來玩囉! ^^ 寶寶真是好厲害啊!

3M12D 開始吃Sophie

3M12D Bunny~讚ㄚ!

4M10D 快看! 流星! (哪裡ㄚ?)

4M10D 愛看滾來滾去的彩球


Appreciation for a full range of colors
At your baby's age, color differences become clearer, and your baby has started to distinguish between similar shades. Present him with a variety of colors in books, toys, and clothing.


媽咪就真的不知道寶寶識別色差的能力了,但是早從2個多月開始,我們就開始看彩色的布書囉! 彩色布書的用途很多喔! 寶寶自己看好,媽咪陪念也好喔! 睡前寶寶會盯著她的布書拼命說話,聊到睡著(媽咪就不用哄她睡啦!嘻嘻~),白天媽咪會搭配布書念rhymes給寶寶聽,寶寶會很認真的聽唷! ^^


3M1D 看我多認真ㄚ

3M12D 自己看也OK!

3M27D 董事長批公文中






留言

熱門文章